Let op! Geld lenen kost geld Let op! Geld lenen kost geld

Gespreid betalen met Tinka

Indien u in termijnen wenst te betalen kan dat via Tinka. Gespreid betalen met Tinka kan tot een maximum bedrag van € 4.800,- en u bepaalt grotendeels zelf in hoeveel maanden u de aankoop terugbetaald.

Hierbij betaalt u 9,9% rente op jaarbasis. Extra en eerder aflossen mag altijd en kost u niets.

Aanvragen boven € 250,- worden geregistreerd bij Bureau Krediet Registratie (BKR) als "positieve registratie". Bij kredietaanvragen van meer dan € 1.000,- zal Tinka een aantal vragen stellen over uw inkomen en woonlasten, zodat u weet of Gespreid betalen bij u past. Indien u in aanmerking komt voor dit krediet zal Tinka u vragen om documenten te uploaden die uw inkomen en woonlasten verifiëren. Tijdens kantooruren krijgt u binnen 1 uur per mail een goed- of afkeuring.
tinka lening

Veelgestelde vragen over gespreid betalen met Tinka

Hoe werkt Gespreid betalen?

In een paar vragen vertelt u Tinka meer over uw situatie, bijvoorbeeld hoeveel inkomen en lasten u maandelijks heeft. Daarna checkt Tinka of u in aanmerking komt, zodat u uw aankoop meteen kan doen. Voor kredietaanvragen van meer dan € 1.000,- is verificatie vereist.

Wie is Tinka?

Tinka geeft u de mogelijkheid om uw aankoop gespreid te betalen. U sluit dan een doorlopend kredietovereenkomst af met Tinka B.V.

Hoe betaal ik?

U betaalt de maandbedragen aan Tinka. Dit kan eenvoudig met automatische incasso, of via iDEAL op Mijn Tinka en in de Tinka-app (beschikbaar in de App Store en Google Play.). Heeft u al een automatische incasso, dan wordt uw nieuwe maandbedrag na het eerstvolgende rekeningoverzicht geïncasseerd.

Hoe snel krijg ik antwoord op mijn kredietaanvraag?

Op basis van de door uw geüploade documenten zal Tinka uw aanvraag beoordelen. Binnen kantooruren krijgt u binnen 1 uur per mail een goed- of afkeuring van uw aanvraag. Buiten kantooruren kan het maximaal 24 uur duren.

Mijn aanvraag is goedgekeurd, wat nu?

Zodra we van Tinka bericht krijgen dat uw aanvraag goedgekeurd is nemen wij uw bestelling in behandeling. U hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.

Mijn aanvraag is afgekeurd, wat nu?

U kunt helaas geen gebruik maken van Gespreid betalen met krediet. Wel kunt u kiezen voor een andere betaalmethode zoals iDEAL of
creditcard. In uw email vindt u een betaallink.

Waarom Tinka de aanvraag afgekeurd heeft weten wij niet. Indien u vragen heeft over uw kredietaanvraag, bel of mail dan Tinka via 038-4264667 of klantenservice@tinka.nl.

Zijn er kosten verbonden aan Gespreid betalen?

Ja, Gespreid betalen is een krediet waarbij u 9,9% rente op jaarbasis betaalt, dit zijn de enige kosten. Voordat u een krediet afsluit, informeert Tinka u over de rente en de totale kosten van het krediet. Dit doen ze onder andere met de Standaardinformatie inzake
consumptief krediet. Zorg dat u uzelf goed over informeert voordat u een krediet aangaat. In sommige gevallen kan een kredietproduct van een andere aanbieder een betere keuze zijn. De kosten en de voorwaarden van kredietproducten kunnen namelijk verschillen.

Tijdens de looptijd van uw krediet houdt u steeds inzicht in de hoogte van de rente via het rekeningoverzicht dat u maandelijks van Tinka ontvangt en altijd in Mijn Tinka kunt bekijken. De rente kan in principe wijzigen, houd er rekening mee dat wanneer de rente
stijgt, ook de kosten van uw krediet stijgen. Een rentewijziging ten nadele van de klant komt vrijwel nooit voor.

Hoeveel betaal ik per maand?

U bepaalt grotendeels zelf het tempo waarin u uw aankopen betaalt. Tinka vraagt u minimaal 2% per maand van uw openstaande saldo te betalen, met een minimum van € 8,- per maand.

U ziet in Mijn Tinka en in de Tinka-app meteen wat er nog openstaat en u kunt uw maandbedrag hier heel gemakkelijk aanpassen, want u weet natuurlijk het beste hoeveel u maandelijks kunt terugbetalen. U mag altijd meer aflossen zonder extra kosten. Heeft u liever het gemak van een automatische incasso? Dit stelt u ook in op Mijn Tinka.

Welke gegevens heeft Tinka nodig?

Als u voor het eerst gebruik wilt maken van Gespreid betalen met krediet, worden uw gegevens gecheckt en stelt Tinka een aantal vragen over uw inkomen en woonlasten. Bij kredieten boven € 1.000,- is Tinka verplicht uw inkomen en woonlasten te controleren.

De gevraagde documenten kunt u uploaden en met Tinka delen. Uw gegevens over uw inkomen en woonlasten worden binnen twee werkdagen door Tinka gecontroleerd.

Wordt mijn doorlopend krediet geregistreerd bij BKR?

De limiet van uw kredietovereenkomst wordt geregistreerd bij Bureau Krediet Registratie (BKR) als deze hoger is dan € 250,- (dit heet een positieve registratie).

Als u de limiet van uw kredietovereenkomst terugbrengt tot € 250,- of lager, dan meldt Tinka uw kredietovereenkomst af bij BKR.

Een betalingsachterstand van meer dan drie maanden meldt Tinka bij BKR als een negatieve registratie. Let op: een negatieve registratie bij BKR kan gevolgen voor u hebben, onder andere bij het aanvragen van een hypotheek.

Kan ik extra aflossen?

U kunt altijd kosteloos uw openstaande saldo geheel of gedeeltelijk extra aflossen; dit regelt u via Mijn Tinka of in de Tinka-app.

Liever het bedrag overmaken via de bank? Dat kan ook, ga naar Tinka.nl voor de betaalgegevens.

Hoe wordt de hoogte van de limiet van mijn kredietovereenkomst bepaald?

Als u een artikel wilt afrekenen met Gespreid betalen, kijkt Tinka of dit past binnen de limiet van uw huidige kredietovereenkomst. Bent u een nieuwe klant of past uw aankoop niet binnen de limiet van uw huidige overeenkomst, dan kunt u mogelijk een kredietovereenkomst afsluiten met een limiet ter hoogte van uw saldo na aankoop.

Hoe kom ik erachter of ik in aanmerking kom voor gespreid betalen?

U kunt ook op tinka.nl, in de Tinka-app, of in de winkel kijken of u in aanmerking komt voor Gespreid betalen met krediet

Tinka kijkt naar uw inkomsten en uitgaven en geven volgens de richtlijnen van de VFN en Nibud een verantwoord limiet. Tinka wil ten allen tijde voorkomen dat u betalingsproblemen krijgt, geef daarom op tijd door wanneer uw situatie wijzigt. U kunt uw limiet altijd wijzigen via Mijn Tinka of in de Tinka-app.
Limieten hoger dan € 250,- worden geregistreerd bij BKR als een positieve registratie.

Is er een maximum aankoopbedrag voor Gespreid betalen?

Gespreid betalen is mogelijk tot een maximum kredietbedrag van € 4800,-. Is uw gewenste aankoopbedrag hoger dan € 4800,-? Dan kunt u het bedrag boven de aan uw toegekende limiet op een andere manier betalen. Bij een kredietbedrag van meer dan € 1.000,- vraagt Tinka u om uw gegevens over uw inkomen en woonlasten met Tinka te delen.

Hoe lang doe ik over het afbetalen van mijn doorlopend krediet?

Als u een kredietovereenkomst afsluit voor Gespreid betalen gaat u een doorlopend krediet aan, waarbij u in maandelijkse termijnen gaat terugbetalen.

Gebruik Gespreid betalen op een verantwoorde wijze. Betaal niet langer voor een artikel dan u het denkt te kunnen gebruiken.

Op Mijn Tinka of in de Tinka-app kunt u zelf de looptijd en daarmee de kosten van uw krediet instellen. Klik op ‘maandbedrag wijzigen’ om een maandbedrag of het gewenste aantal maanden in te vullen. Op basis van het aantal maanden ziet u meteen hoe hoog uw maandbedrag wordt en wat de totale kosten van het krediet zijn. Tinka laat u ook zien welk bedrag u minimaal moet aflossen per maand. Het is altijd mogelijk om eerder, zonder extra kosten, af te lossen.

Zodra u geen openstaand saldo of betaalverplichtingen meer heeft, dan kunt u zelf uw kredietovereenkomst beëindigen. Gebruikt u de kredietovereenkomst 12 maanden niet, dan beëindigt Tinka deze voor u.

U kunt uw kredietovereenkomst zelf eenvoudig beëindigen op Mijn Tinka. Tinka vraagt u wel eerst om een eventueel openstaand saldo te betalen met iDEAL. Heeft u een contractlimiet van meer dan € 250,-, dan wordt uw krediet binnen een dag afgemeld bij BKR. Meer info over het beëindigen van krediet bij Tinka

Kan ik gebruik maken van Gespreid betalen in combinatie met een ander betaalmiddel?

Online kun u alleen gebruik maken van Gespreid betalen of van een andere betaalmethode, u kunt dit zelf niet splitsen. Wanneer u contact met ons opneemt kunnen wij wel twee bestellingen voor u aanmaken waarbij u de ene betaald via Gespreid betalen en de andere direct betaald via een van onze andere betaalmethoden.

Wat kan ik met de Tinka-app?

De gratis Tinka-app geeft u meer controle én meer inzicht in uw betalingen. U kunt er uw overeenkomst met een druk op de knop aanpassen of online heel eenvoudig nieuw krediet aanvragen en nog veel meer.

U kunt de Tinka-app gratis downloaden in de App Store en Google Play.