Kies onderwerp

Annuleren / Retour

 

Ik ben niet tevreden met mijn producten, wat nu?

U heeft een bedenktermijn van 30 dagen. Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktermijn van 30 dagen, aangeven dat u wilt afzien van uw aankoop. Nadat u heeft aangegeven dat u afziet van de koop heeft u nog 14 dagen de tijd om producten terug te sturen. U kunt uw retour eenvoudig aanmelden via een retouraanvraag.

Is het product kapot of niet compleet? Neem dan even contact op met de klantenservice. Zo kunnen wij kijken naar een passende oplossing voor u.

Hoe stuur ik mijn producten retour?
Het is altijd mogelijk dat het door u bestelde product niet aan uw verwachting of wens voldoet. Bij Sanitairwinkel heeft u een bedenktermijn van 30 dagen. Wanneer u ontevreden bent over uw aankoop dan kunt u, binnen de bedenktermijn van 30 dagen, aangeven dat u wilt afzien van uw aankoop. Nadat u heeft aangegeven dat u afziet van de koop heeft u nog 14 dagen de tijd om producten terug te sturen. Indien uw retourzending voldoet aan deze voorwaarden, ontvangt u uw geld terug.

U kunt uw retour eenvoudig aanmelden via een retouraanvraag.

Na aanmelden van uw retour ontvangt u de informatie voor het opsturen van uw retourproduct.
Retouradres: Sanitairwinkel
t.a.v. afdeling klantenservice
Zandzuigerstraat 10A
5222 AH Den Bosch

Wat zijn de retourkosten?
De retourkosten variëren per product. Afhankelijk van de grootte kunt u deze per PostNL of transportbedrijf naar Sanitairwinkel versturen. Aan het retour sturen van producten zijn helaas wel kosten gebonden.

De kosten voor het retourneren van producten zijn afhankelijk van de afmetingen,varierend van 4,99 tot 6,75 voor standaard pakketten en 14,95 tot 29,95 voor grote pakketten als een bad en/of douchedeur. Deze retourkosten worden niet door ons vergoed. Wij vergoeden alleen de kosten van het artikel + verzendkosten 'heen' wanneer de complete bestelling wordt teruggestuurd bent u zelf verantwoordelijk voor de retourzending.

Meld uw retouraanvraag vooraf voor een snelle afhandeling van uw retour en terugboeking.

Toch liever retourneren in één van onze showrooms? Ook dit is mogelijk. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Het artikel dient onder de volgende voorwaarden retour gestuurd te worden:

  • binnen 30 kalenderdagen na levering dient de koper te hebben aangegeven dat hij van de koop afziet of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd;
  • compleet en onbeschadigd;
  • ongebruikt (uitproberen mag wel zoals in de winkel) en niet gemonteerd;
  • in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk (hier mag niet op geschreven worden);
  • producten die speciaal voor u zijn vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Tijdens de bedenktijd (30 dagen na ontvangst van uw product) mag u het product gebruiken zoals u dat in de winkel zou doen. Echter, wordt het product zodanig gebruikt dat het niet meer in ‘winkelstaat’ is, dan kan het zijn dat u minder geld voor het product terugkrijgt. Ook kunt u gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar u bent hiertoe niet verplicht.

Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht de schade in rekening te brengen. Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Het is mogelijk uw bestelling te annuleren. Geef dit z.s.m. aan ons door via e-mail onder vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder wij namelijk uw annulering ontvangen, des te eerder wij de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die reeds verwerkt zijn, kunnen niet meer worden geannuleerd. U kunt bij ontvangst wel de artikelen retour sturen.
Zijn er producten die ik niet kan retourneren?
Ja, de volgende producten zijn uitgesloten van retourrecht:
  • Maatwerk producten;
  • Tegoedbonnen, die volledig of deels zijn gebruikt.
Kan ik een retour ook afgeven in de showroom?
Het retour brengen van een bestelling is in onze showrooms (met uitzondering van de outlet in Uden) mogelijk van maandag t/m vrijdag tot 18:00 uur en op zaterdag tot 12:00 uur. Op koopavonden en -zondagen is retourneren in de showroom niet mogelijk.

Meld uw retouraanvraag vooraf aan zodat we u in de showroom beter van dienst kunnen zijn. Voor een snellere afhandeling van de retour en de terugboeking hiervan kunt u de retour ook naar ons opsturen.

Kan ik een product ruilen?
Nee, helaas kunt u geen product ruilen. Uiteraard kunt u wel het product retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.
Wat is de retourtermijn van mijn ontvangen producten?
Bij Sanitairwinkel kunt u binnen 30 kalenderdagen na levering het artikel retourneren.
Binnen hoeveel dagen kan ik het aankoopbedrag retour verwachten op mijn rekening?
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, terugbetaald. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u hebt aangetoond dat u de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?
Nee, u dient zelf de verzending van een retourzending te regelen.
Mijn artikelen blijken bij levering beschadigd, wat nu?
Controleer bij ontvangst van uw bestelling altijd goed de producten. Mocht er onverhoopt schade zijn ontstaan aan een van de artikelen, meld deze dan zo snel mogelijk na ontvangst van uw bestelling. Hoe eerder u het meldt, des te eerder de schade kan worden opgelost. U kunt schades melden via een service aanvraag.
Mijn bestelling is geannuleerd door Sanitairwinkel, wat nu?
In enkele gevallen komt het voor dat wij genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren. Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:

- Het artikel is (toch) niet leverbaar
- De adresgegevens zijn onduidelijk of incorrect
- Als een bestelling is geannuleerd, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het reeds betaalde bedrag terug.

Heb je verder nog vragen?

Onze klantenservice is vandaag tot 20.00 bereikbaar | 073-522 06 88

Bel ons

073-522 06 88
tussen 09:00 - 20:00

Chat met ons

Klik hier om direct met ons te chatten

Bezoek een showroom

11 moderne showrooms
bekijk de openingstijden